Ljudje smo si naredili nekatere dneve za pomembnejše od drugih. In mesec marec z njimi ne skopari.

Dva najpomembnejša stojita v njegovem začetku in koncu, in čeprav oba v svojem bistvu in na videz govorita o isti temi, se v svojem bistvu in na videz močno razlikujeta in si v današnji (politični) stvarnosti morda celo nasprotujeta.

Prvi, ki v naši družini velja le za praznik, je dan žena: dan praznovanja ekonomske, politične in socialne enakopravnosti žensk.

A z vsem dolžnim spoštovanjem do zgodovine, ki so jo v veliki večini, če ne kar v polni meri, pisali in krojili moški, in kljub tveganju, da me razna feministična združenja, društva za enake možnosti …, skratka, borci za pravice vsevprek, označijo za konzervativnega patriarhalnega mačista, je zame vsa enakopravnost spolov zajeta v Genezi, ki pravi, da “bosta eno meso”. Moški in ženska namreč. Oziroma “človek in njegova žena”, če sem še natančnejši.

Kasneje pa to sveti Pavel lepo pojasni Efežanom, da “vendar ni nihče nikoli sovražil svojega mesa, temveč ga hrani in neguje. Zato naj vsak med vami tako ljubi svojo ženo kakor sebe, žena pa naj spoštuje moža”.

Drugi pa je v naši družini velik svetek, materinski dan:

dan, ki časti žensko ne zaradi njene enakopravnosti, ki ji nedvomno pripada že iz Rajskega vrta,

temveč zaradi njene

posebnosti in neponovljivosti.

Dar materinstva je nekaj, kar možaki lahko le opazujemo. In da smo si na jasnem: ne govorim o materinstvu kot zgolj sposobnosti in volji rojevanja, temveč kot edinstvenem daru nežnosti, ki ga premorejo le ženska bitja. Na dan Gospodovega oznanjenja je Marija izrekla svoj Zgodi se, ki ga je za njo povabljena ponoviti sleherna ženska, pripravljena sprejeti svojo odrešenjsko (žensko) vlogo v tem svetu.

A pri vsej množici pravic, za katere so se ženske skozi stoletja borile, so se mnoge sodobne ženske najhitreje odrekle prav svoji edinstveni pravici do materinstva.

Ki pa jo, pravico do materinstva namreč, zdaj, v imenu enakosti in enakopravnosti spolov in spolnih usmeritev terjajo zase tisti, ki jim roditi sploh ni dano.

Pa razumi, če moreš!

A zdrav razum je izginil s tega našega ljubega planeta kot sveti Jožef iz evangelijev: Kar na lepem in brez pravega razloga.

Preljuba sestra, predragi brat v Kristusu, zateciva se prav k njemu, svetemu Jožefu, ki prav tako goduje v marcu, da nama izprosi modrost in željo po očetovstvu. Ki pa spet ni vezana le na otroke, ampak na življenje samo.

In prav življenja ti v mesecu prebujajoče se pomladi želim v dobri, potlačeni, potreseni in zvrhani meri. Gregor Čušin, Na tretji strani

Gregor Čušin, Na tretji strani

Praznični marec
Označena na: