Bližal pa se je praznik nekvašenega kruha, ki se imenuje pasha.
Véliki duhovniki in pismouki so iskali način, kako bi ga umorili, kajti bali so se ljudstva. Tedaj je šel satan v Juda, ki se je imenoval Iškarijot in je bil izmed števila dvanajsterih. Odšel je k vélikim duhovnikom in poveljnikom in se z njimi domenil, kako bi jim ga izročil.
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]poveljnikom tj. poveljnikom tempeljske straže; ti častniki, ki jih omenja samo Lk, so bili verjetno leviti, ki so vzdrževali red v templju. – izročil ali izdal; gl. op. k Mt 26,2 (izročen).[/stblockquote]
Razveselili so se in se pogodili z njim, da mu dajo denarja. Privolil je in iskal priložnost, da bi ga izročil, ko ne bi bilo blizu množice.
Priprava velikonočne večerje
Prišel je dan nekvašenega kruha, ko je bilo treba žrtvovati pashalno jagnje. Jezus je poslal Petra in Janeza ter jima rekel: »Pojdita in nam pripravita pashalno jagnje, da bomo jedli.«
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]pashalno jagnje db. pasho.[/stblockquote]
Ona dva sta mu rekla: »Kje hočeš, da ga pripraviva?«
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]Prepuščam vam kraljestvo, kakor ga je meni prepustil moj Oče[/stblockquote]
Rekel jima je: »Glejta, ko prideta v mesto, vama bo prišel naproti človek, ki bo nosil vrč vode. Pojdita za njim v hišo, v katero bo šel, in recita hišnemu gospodarju: ›Učitelj ti pravi: Kje je prostor, kjer bi jedel pashalno jagnje s svojimi učenci?‹ Pokazal vama bo v nadstropju veliko opremljeno obednico in tam pripravita.«
Odšla sta in našla, kakor jima je rekel, in sta pripravila pashalno jagnje.
Postavitev Gospodove večerje
Ko je prišla ura, je sédel k mizi in apostoli z njim. In rekel jim je: »Srčno sem želel jesti z vami to pashalno večerjo, preden bom trpel, kajti povem vam, da je ne bom več jedel, dokler ne bo dopolnjena v Božjem kraljestvu.«
In vzel je kelih, se zahvalil in rekel: »Vzemite to in si razdelite med seboj, kajti povem vam, odslej ne bom več pil od sadu vinske trte, dokler ne pride Božje kraljestvo.«
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]kelih: verjetno ne kelih Gospodove večerje (prim. v. 20), ampak ena od štirih obrednih čaš, ki so jih praviloma izpili udeleženci pashalne večerje. – se zahvalil: namreč Bogu.[/stblockquote]
In vzel je kruh, se zahvalil, ga razlomil, jim ga dal in rekel: »To je moje telo, ki se daje za vas. To delajte v moj spomin.«
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]telo: več rokopisov za to besedo neposredno nadaljuje z v. 21; v tem primeru je kelih v v. 17 razumljen kot evharistični kelih.[/stblockquote]
Prav tako je po večerji vzel tudi kelih in rekel: »Ta kelih je nova zaveza v moji krvi, ki se preliva za vas.
Toda glejte, roka tistega, ki me izdaja, je z menoj pri mizi Sin človekov sicer gre, kakor je določeno, toda gorje tistemu človeku, po katerem je izročen.« Oni pa so se začeli spraševati, kdo izmed njih bo to storil.
Prerekanje, kdo je večji
Med njimi je nastal tudi prepir, kateri izmed njih se zdi največji. On pa jim je rekel: »Kralji narodov gospodujejo nad njimi in njihovi oblastniki se imenujejo ›dobrotniki‹.
[stblockquote title=”” top_left=”” author=””]narodov ali poganov. – dobrotniki: v helenističnem svetu so z vzdevkom euergétes ‘dobrodelnik, dobrotnik’ imenovali bogove, heroje in vladarje.[/stblockquote]
Med vami pa naj ne bo takó, ampak največji med vami naj bo kakor najmlajši in predstojnik kakor strežnik. Kdo je namreč večji: kdor sedi pri mizi ali kdor streže? Ali ne tisti, ki sedi? Jaz pa sem sredi med vami kakor tisti, ki streže.
Vi ste vztrajali z menoj v mojih preizkušnjah.
LUKA 22 1